Lien: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=460076For those who haven't heard of the PTFB issue, read on. The stock ECU limits boost to ~7psi untill you go past 70% throttle (TPS). It also stays in closed loop fueling (stoich a/f of 14.7:1) during this 7psi. When installing an MBC, you will be able to boost a lot more than 7psi at lower throttle positions. The problem is that during this situation, the ECU doesn't switch to open loop fueling (rich) no matter how much boost you're running as long as you're under 70% throttle. Doing this for an extended period of time causes high EGTs, detonation, and engine damage. I hope that helps.
Qu'est-ce que vous en pensez? Je ne suis pas certain d'avoir tout compris. Ça veux dire qu'un bon boost controller joue aussi sur le signal du TPS? D'après lui, avec une valve de piscine, tu tombes lean à part throttle... Ça reste de la théorie. Est-ce que ça semble plausible? Je suis nouveau dans le monde Turbo!
PTFB: part-throttle full boost
Il y a SubyRex qui en avait jasé un peu ici:
http://www.montreal-subaru-club.com/php ... 3676#53676
T'as d'autres infos SubyRex!?