Porting de wastegate turbo...
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Porting de wastegate turbo...
ok bon a soir je fais le job... je dit que ca va me prendre 1 hrs gros max,,hier soir jai defait le turbo chex Pollux....si vous payer 200$ a 500$ pour faire faire cette job vous etes fou... je suis meme pret a le faire pour 80$ si vous m'apportex votre turbo ( juste la coquille d'exhaust....)...
cest juste un petit trou a agrandir un peu....
a+
Faf
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Le feu...
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ah, c'est different du TD04 ..
vous vous souvenez de la serie 'morgie veut savoir' ?
http://images5.fotki.com/v64/photos/1/1" onclick="window.open(this.href);return false; ... img-vi.jpg
http://images5.fotki.com/v65/photos/1/1" onclick="window.open(this.href);return false; ... img-vi.jpg
vous vous souvenez de la serie 'morgie veut savoir' ?



Morgie
Chevy Chevelle '66, v8 355ci, Lunati Voodoo cam, Holley 750 double pumper, 4spd manual
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ok je vais installer ca chez Pollux surement lundi...jai dautres truc a faire sur l'auto avant de rouler avec donc je vais le savoir minimum vendredi prochain....
jai laisser 0.050 po de fermeture au rayon... et ca la agrandi le trous de environ 0.120 po au diametre.. pas si pire pareil.....jai fait 2 -3 rayon de plus pour aider l'ecoulement dait mais cest tout...
a+
Faf
jai laisser 0.050 po de fermeture au rayon... et ca la agrandi le trous de environ 0.120 po au diametre.. pas si pire pareil.....jai fait 2 -3 rayon de plus pour aider l'ecoulement dait mais cest tout...
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Le feu...
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hervé a écrit :vu que Franck f1 voulait monter une ligne Invidia et que le boost creep pose PB il m'a gentiment demandé de rectifier le VF 35
donc par ce beau 1er mai de bonne heure et de bonne humeurj'attaque la bestiole ^_^
une petite ligne ^_^ puis le turbo
une fois déposé je l'ouvre pour séparer le cater turbine pour mieux travailer -_-
et maintenant le fameux avant -après![]()
de l'autre coté, 2 mm gagné sur le diametre du canal waste gate![]()
résultat excelentun pic à 1.25 et un boost à 1 bar à 6000 en 5ème, avec la gestion d'origine
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haaaaaaaa
voilà....
Boost creep is rising boost due to not enough exhaust bypassing the housing. For example, you're set for 13 psi, and when you floor it, you get a quick rise to 13 or 14 psi. But then as rpm's climb, the boost creeps higher and higher: 14, 15, 16, 17, etc. Enlargening the wastegate hole is one cure for boost creep, as you did.
Spiking is when your wastegate hole is large enough, but your actuator can is taking too long to fill with compressed air, so you *temporarily* overshoot your boost level. Example: you're set for 13 psi, and when you floor it it quickly rises to 16 psi, but then gradually drops downward towards 13 psi again.
A common problem with modded engines is a combination of spiking AND boost creep. That's where you're set for 13 psi, and when you floor if it overshoots to 16 psi, *begins* to drop back down, but as the rpm's rise it goes up again!
Normal boost rise when set to 13 psi = shoots up to 14, then 13, 13, 13...
Spiking = shoots up to 16, then 15, 14, 13, 13, 13...
Boost creep = shoots up to 14, then 13, 13, 14, 15, 16, 17...
Spiking and boost creep = shoots up to 16, then 15, 14, 13, 14, 15, 16,17...
Set a manual boost control to 11 psi and floor it slowly in high gear. It should go to 11 psi and hold it pretty well. If it starts to slowly climb over 11 psi as the rpm's get high, that's "creeping". The boost creeps higher at high rpm's because there's too much exhaust flow for the wastegate hole to bypass.
Now go to 11 psi again, but tromp on it quickly! It will shoot to 13, or 14, or 15 psi, then drop down to 11 and stay there. That's "spiking".
Spiking is a quick flash of high boost that goes a little beyond your set boost point. If you are set for 11 psi, and you tromp on it quickly, this might happen: boost "spikes" to 14, quickly drops to 11, then slowly "creeps" back to 14 or more as the rpm's climb. Now you are seeing spiking followed by creeping!
EP
voilà....
Boost creep is rising boost due to not enough exhaust bypassing the housing. For example, you're set for 13 psi, and when you floor it, you get a quick rise to 13 or 14 psi. But then as rpm's climb, the boost creeps higher and higher: 14, 15, 16, 17, etc. Enlargening the wastegate hole is one cure for boost creep, as you did.
Spiking is when your wastegate hole is large enough, but your actuator can is taking too long to fill with compressed air, so you *temporarily* overshoot your boost level. Example: you're set for 13 psi, and when you floor it it quickly rises to 16 psi, but then gradually drops downward towards 13 psi again.
A common problem with modded engines is a combination of spiking AND boost creep. That's where you're set for 13 psi, and when you floor if it overshoots to 16 psi, *begins* to drop back down, but as the rpm's rise it goes up again!
Normal boost rise when set to 13 psi = shoots up to 14, then 13, 13, 13...
Spiking = shoots up to 16, then 15, 14, 13, 13, 13...
Boost creep = shoots up to 14, then 13, 13, 14, 15, 16, 17...
Spiking and boost creep = shoots up to 16, then 15, 14, 13, 14, 15, 16,17...
Set a manual boost control to 11 psi and floor it slowly in high gear. It should go to 11 psi and hold it pretty well. If it starts to slowly climb over 11 psi as the rpm's get high, that's "creeping". The boost creeps higher at high rpm's because there's too much exhaust flow for the wastegate hole to bypass.
Now go to 11 psi again, but tromp on it quickly! It will shoot to 13, or 14, or 15 psi, then drop down to 11 and stay there. That's "spiking".
Spiking is a quick flash of high boost that goes a little beyond your set boost point. If you are set for 11 psi, and you tromp on it quickly, this might happen: boost "spikes" to 14, quickly drops to 11, then slowly "creeps" back to 14 or more as the rpm's climb. Now you are seeing spiking followed by creeping!

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Bordel je te ferais bien faire le mien mais je n'aurais plus de voiture
Ici il charge 200 parce qu'il demonte le turbo aussi... Le gars chez turbotec fait cela pour 100$ me semble si j'arrive avec le turbo.
Quelqu'un de Qc qui m'aiderait a demonter mon turbo pour le faire faire chez turbotech? Morgie, Fredo ?

Ici il charge 200 parce qu'il demonte le turbo aussi... Le gars chez turbotec fait cela pour 100$ me semble si j'arrive avec le turbo.
Quelqu'un de Qc qui m'aiderait a demonter mon turbo pour le faire faire chez turbotech? Morgie, Fredo ?
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Grendalf, on te le fera en même temps que le Ecutek ! 

Julien Pilon

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