les pneus Hankook Ventus V12 Evo K110
je check sa pour mon set up de track lanner prochaine..
tres tres abordable pour la grandeur que je les veux, un tread wear de 280 qui est tres tres acceptable pour quelqun qui fait du lapping time attack comme ''hobie''
je sais que beaucoup jure sur les handkook RS3 qui son je le sais SUR LA COCHE !, mais je regarde pour un set up que jvais pouvoir rouller un peux dans rue sans qu'Il fondent sur laspalte..,
aors si vous connessez jatend vos feedback
legacy wag 03 la vache qui tire.... PAS
impreza 06 2.5i with juice tunned by mars1. sold ...
pour linstant je roule des bridgstone potenza grid 205/55r16 ,(treadwear de 460)
ils ont été abuser a plusieur reprise sur la piste et son pas si pire, coter shape , ils gardent leur forment cest sur que ya de leger flatspot mais bon sa quand tu passe de 150 a 30 km hr tu peux pas esperer bneaucoup..
comme je dit en haut.. jai pas un tres gros set up .. je roule asser agressif parconte , je vais peut etre avoir 200 hp anner prochaine gros max.. et je me rend sur la piste avec ma voiture,
jaimerais beaucoup avoir des rs3,
mais je peux avoir les v12 pour 95$ flambant neuf , sur discount tire ,(205/50r17)
je sais pas.. tu veux dire quoi par ''detruire'' au juste ?
si je compare sa avec du direnza, le direnza es tu mieux?
legacy wag 03 la vache qui tire.... PAS
impreza 06 2.5i with juice tunned by mars1. sold ...
Si tu veux un pneux vraiment pas chère pour lapping + roue: Akina ST-09
Colle pas plus qui faut, mais résiste bien à la "torture" et à la chaleur généré par le lapping/course...
C'est la marque de pneus qu'il roulait en Super Production Challenge (série de course Québecoise)!
Colle pas, glisse pas mal, prend bien la chaleur, pas chère. Parfait pour apprendre!
jveux pas que sa glisse,
mes go19 glisse plus ou moin, lanner prochaine fo que sa colle, jai toutes lhiver pour y pensser mais jcommence mes devoirs toute suite !
legacy wag 03 la vache qui tire.... PAS
impreza 06 2.5i with juice tunned by mars1. sold ...
Swatch a écrit :Exact, usage de route seulement. Sur piste ça sera pas assez (collant, endurant, rigide).
ok.. au moin je sais maintenant...
cest plate le prix etait tres allechant lol !",
avez vous des suggestions pour des bon pneus qui collent a part les rs3 ?
legacy wag 03 la vache qui tire.... PAS
impreza 06 2.5i with juice tunned by mars1. sold ...
Swatch a écrit :Exact, usage de route seulement. Sur piste ça sera pas assez (collant, endurant, rigide).
ok.. au moin je sais maintenant...
cest plate le prix etait tres allechant lol !",
avez vous des suggestions pour des bon pneus qui collent a part les rs3 ?
le probleme c'est pas de trouver un pneu qui colle car ca il y en a un paquet. Ton probleme c'est d'en trouver un qui vas endurer la chaleur et l'abus de la piste et pour ca il n'y a seulement les R compound et les pneu dans la gamme des RS-3 qui vont te le donner. Si tu lappe 1-2x dans l'été c'est pas pire mais si tu y vas regulierement t'as pas 200 option dans le pneu de rue
Swatch a écrit :Exact, usage de route seulement. Sur piste ça sera pas assez (collant, endurant, rigide).
ok.. au moin je sais maintenant...
cest plate le prix etait tres allechant lol !",
avez vous des suggestions pour des bon pneus qui collent a part les rs3 ?
le probleme c'est pas de trouver un pneu qui colle car ca il y en a un paquet. Ton probleme c'est d'en trouver un qui vas endurer la chaleur et l'abus de la piste et pour ca il n'y a seulement les R compound et les pneu dans la gamme des RS-3 qui vont te le donner. Si tu lappe 1-2x dans l'été c'est pas pire mais si tu y vas regulierement t'as pas 200 option dans le pneu de rue
Alex,
Problem, like Steph said is something that will be durable for double duty.
I know Subarus are fat, understeering pigs, but if you keep an eye on tire pressures, rotate often, and dont overdrive the tires, im pretty confident youll be fine for the whole of your next season.
Im not familiar with prices, but I really like the Kumho XS. great tire. (205's used on ek civic with koni's)
lots of grip even when "cold". very sticky. take a beating before they go "off"
I lap and drive them on the road.(just took them off today) when there are grooves, they are excellent in the rain.
I think that would be a great choice. you would not regret it.
If you want, find Hugo Harnois's contact info, he drove these tires through most of the season wiith a high powered STI.
when I race chumpcar, (lightweight EG hatch racecar, 1.5L vtec) we use falken azenis 615. (cause we have to..) their alright, ..predictable.. but I wouldnt buy them for my toy .
SPC is nolonger using the Akina ST tire in 2013.
as Louch mentions, great tire for learning (for reasons he mentioned) (but so is snow & any other cheap tire)
its gonna keep you busy with the hand/foot work if your not smooth with your inputs.
re11 suppose to be good.
..too expensive imho.
didnt like the Nitto nt05's. Got them cause we couldnt get RS3's in time.
Im still learning my car. I find they are slippy when cold. not enough grip when warm. too easy to overheat (imho). at the price they cost, you can get a better tire ie:RS3/XS
I have a set of RS3 for next season when dry. Waiting on new crop of tire compounds before choosing a second set.
Smart to keep your options open, research, and ask questions. (its expensive!!)
Ill still suggest you call Kevin or Carl at Perry performance and competition,
450 662 8886
they'll hook you up!
They are involved with people that drive/lap/race tires, and most important: they drive themselves. ..so,they know the product.
-Johnny- a écrit :Alex,
Problem, like Steph said is something that will be durable for double duty.
I know Subarus are fat, understeering pigs, but if you keep an eye on tire pressures, rotate often, and dont overdrive the tires, im pretty confident youll be fine for the whole of your next season.
Im not familiar with prices, but I really like the Kumho XS. great tire. (205's used on ek civic with koni's)
lots of grip even when "cold". very sticky. take a beating before they go "off"
I lap and drive them on the road.(just took them off today) when there are grooves, they are excellent in the rain.
I think that would be a great choice. you would not regret it.
If you want, find Hugo Harnois's contact info, he drove these tires through most of the season wiith a high powered STI.
when I race chumpcar, (lightweight EG hatch racecar, 1.5L vtec) we use falken azenis 615. (cause we have to..) their alright, ..predictable.. but I wouldnt buy them for my toy .
SPC is nolonger using the Akina ST tire in 2013.
as Louch mentions, great tire for learning (for reasons he mentioned) (but so is snow & any other cheap tire)
its gonna keep you busy with the hand/foot work if your not smooth with your inputs.
re11 suppose to be good.
..too expensive imho.
didnt like the Nitto nt05's. Got them cause we couldnt get RS3's in time.
Im still learning my car. I find they are slippy when cold. not enough grip when warm. too easy to overheat (imho). at the price they cost, you can get a better tire ie:RS3/XS
I have a set of RS3 for next season when dry. Waiting on new crop of tire compounds before choosing a second set.
Smart to keep your options open, research, and ask questions. (its expensive!!)
Ill still suggest you call Kevin or Carl at Perry performance and competition,
450 662 8886
they'll hook you up!
They are involved with people that drive/lap/race tires, and most important: they drive themselves. ..so,they know the product.
regarde avec perry, moi les re11 en 16 po sont moins cher que les rs3