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coilover autre que DMS-solidité

Publié : mar. juin 27, 2006 1:28 pm
par Vandal
DOnc, qu'est-ce que vous pensé de sa??




Designed for the optimum balance of traction, comfort, and adjustability, the new GReddy Type-S suspension kits offer the finest features like: large 46mm dia. pistons in a Mono-tube shock, 32-way adjustable damping, adjustable base and spring perches, thick billet upper mounts, and a lightweight coil springs. Instead of the common heavy spring rates, that offer harsh rides and easily loose traction on bumpy American roads, Type-S systems utilize a relatively softer spring with a longer stroke to maximize traction on race tracks or on the street. An added benefit of this is also a comfortable ride for the street. Applications available for many popular Japanese vehicles.



Availability: Usually ships in 5-7 business days.

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pensez-vous que sa peux toffé les rally-cross?? J'ai pas 4000-5000$ pour une suspension. donc jessaie de trouvé de koi rapport/qualité qui est acceptable,

si vous avez d'autre chose a suggéré, lachez -vous lousse.

Merci

Publié : mar. juin 27, 2006 1:38 pm
par homer09
il y a les megan aussi, moins de 1000 US est beacoup de gars aime ça. j'ai vu ça sur www.rs25.com et ici aussi.

Publié : mar. juin 27, 2006 1:43 pm
par steph z-24
vandal je presume que c pour du rally?

check avec spin ice il avait une passe pour du Hotbits c moin cher que dms et certain sont tres satisfait.


coter suspension le rally est tres rough, si tu cheap maintenant tu vas payer 2-3x plus ensuite. Meme la 40mm est loin d'etre asser solide pour faire du rallye au niveau nationnal parle en a madon...

Publié : mar. juin 27, 2006 1:49 pm
par Vandal
steph z-24 a écrit :vandal je presume que c pour du rally?

check avec spin ice il avait une passe pour du Hotbits c moin cher que dms et certain sont tres satisfait.


coter suspension le rally est tres rough, si tu cheap maintenant tu vas payer 2-3x plus ensuite. Meme la 40mm est loin d'etre asser solide pour faire du rallye au niveau nationnal parle en a madon...
L'histoire de chicane de couple et de clocher coté coupe QUébec a ralentit mes ardeur pour le rally officiel, :roll:
Donc pour l'instant se serais pour le rally cross,

Et je c pour Madon, c'est pour cela que je me demande si la durabilité d'autre model pourrais faire la job.
Greedy parle de 46mm le valving......

Publié : mar. juin 27, 2006 1:50 pm
par stroker
Dans la même veine, il y a ça aussi. Même chose que megan racing sauf 36 ajustement. Je pourrai te dire d'ici 1 ou 2 semaine comment le setup va. C'est ce que je me suis acheter.

Et je proposerai sûrement un groupe d'achat par la suite. Moins de 1300$ pour les quatres. Et les prix descende vite avec plusieurs achats.

Et ils les font pour tout les modèles de Subaru.
GC, GD, Sti, Forester, Legacy

Ksport Kontrol Pro
http://www.ksportusa.com/products/kontrolpro.html

Ksport Kontrol Pro Fully Adjustable Coilover Kits provide the ultimate in suspension technology for your street or track car. 36 levels of dampening adjustment allow you to fine tune the ride to your handling and comfort needs. The dampening adjusts compression and rebound simultaneously for ease of adjustment. Pillow ball top mounts in the front and rear on some applications allow you to maintain vehicle manufacturer suspension geometry design. The pillow ball top mounts also allow you a more direct feel for solid driver response. Camber adjustability is included on pillow ball top mounts that allow it for the ability to adjust camber from the actual coilover, instead of a separate camber kit.

Most applications utilize an adjustable lower mount, which means you adjust height without losing suspension travel like some other coilover designs do. With the mounts and most pieces of the coilover being designed for 6061 billet aluminum the kit is lightweight, durable, and rust resistant. The steel shock body is electroplated with zinc to resist rust and the elements. The valving of each set is matched to the springs installed for unmatched ride quality and reliability.

The Ksport system uses a Monotube design in which the oil and gas are separated within the cylinder. When compared to twin tube designs the Monotube dissipates heat better, allows finer dampening adjustments, and requires more expensive design process. Aeration and cavatation are a lot less common in a Monotube design, which results in a better ride.

The Ksport Kontrol Pro Coilover kit has been designed with professional road racing in mind offering extremely high value and performance.

Key Features:

36-way adjustable dampening
Made from high quality 6061 Aluminum with T6 for increased hardness
Compression/Rebound adjustable
Adjustable spring perch for height adjustment
Adjustable body allowing maximum suspension travel
Pillow Ball Top Mount w/ adjustable camber (not available for some models)
Monotube High Pressure Design reduces oil leakage
Electroplated body for protection from corrosion and rust
One Year Limited Warranty

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Publié : mar. juin 27, 2006 2:00 pm
par Vandal
ouais , il ne parle pas du valving, mais sa me prendrais plus celel-ci

:arrow: Ksport Rally Spec GR Type Damper System
Ksport Rally Spec GR Type Damper System are designed specifically for gravel rally competition. It includes longer stroke, durable construction, and simultaneous compression and rebound adjustment


Et White line ne font-il pas des coilove3r de rally aussi??? J'ai cherché, et je ne suis pas caopable d'Avoir de prix...

Publié : mar. juin 27, 2006 2:02 pm
par stroker
Pour Whiteline tu vas payer plus de 4000$ :wink:

Si tu veux un prix pour la KSport appelle Andre chez Qualité Auto Performance 418-840-1001. Tu peux lui dire que Steve t'envois :wink:

Publié : mar. juin 27, 2006 2:11 pm
par SpinIce
Pour le hotbit full rally me semble que c'était dans le coins de 2900 et genre 25$ + temps pour les rebuild... je vais poster plus d'info si tu en veux au pire shoot moi un PM.

Publié : mar. juin 27, 2006 3:37 pm
par DAHU
8 struts STI mon vandal, 4 en spare.... sinon DMS 50mm

Publié : mar. juin 27, 2006 3:55 pm
par Vandal
DAHU a écrit :8 struts STI mon vandal, 4 en spare.... sinon DMS 50mm

:lol: osti......

Publié : mer. juin 28, 2006 4:03 pm
par bigspin
Why do we not list every suspension out there? Everyone has their own recommendation, some better than others.

Just two points I want to add to keep in mind (not just for DMS, but for any suspension)

1) Annick Maddon was using a STREET length 40mm system that was designed to lower the car 30-45mm. If you try to raise the car to OEM ride height with that setup, it puts to much rebound pressure on the gland packs and stress on the body. That is what caused the damage. The 40mm pistons have more than enough rigidity to handle rally cross. A side note on this matter, if 4130 Chromomoly can not handle the application, how is aluminium setups going to cope with these rigors? The same 40mm suspension Annick had would have been good for RALLYCROSS if the OEM height model was installed (350mm springs with 10-15mm preload only)

2) Any suspension with seperate ride height adjustments (a collar at the bottom of the tube) that does not affect preload I do not recommend for competition in any form. This is for street cars only, and handy to set ride heights with out adding too much preload on the springs. It does not hold up in true competition scenarios.

Piston diameter is only as good as the bleeds and fluid displacement it offers. You can get a 55mm piston that does not perform as well as a 36mm piston. It all depends on the configuration, just don't base a descision on how good a suspension is by the size of the pistons used!!

Happy hunting in your suspension, if you have any questions, please do not hesitate to contact me. I speak french way better than I can write it.

-mark
www.dmsnorthamerica.com - IN BLAINVILLE !!!!!

Publié : mer. juin 28, 2006 6:57 pm
par steph z-24
i agree mark, the only point disapointing is that the DMS dealler she bought the suspension from should have told her that since they new what she was going to do with the car. Now she is kind of screwed with a 3100$ suspension and need to buy a new one.


in vandal's case sincehe plan on competing at a higher level i say got for the dms 50 or stay with the sti strut he already have...

The 50 is THE thing to get if you have competition in mind , i loved the 50 tarmac last year. Hope we can get stiffer spring this time..

Publié : mer. juil. 19, 2006 9:21 am
par bigspin
je suis d'accord avec Steph Z-24. Reste avec STI, save your coin, and find some 50's.

Even the 40's at the stock ride heigh (Anicks were the lowered ones for the record) are not meant for national rallies. Rallycross, yes, but that is it.

Cheers,
-mark

Publié : mer. juil. 19, 2006 9:34 am
par Vandal
La Ksport a un valving de 44mm, et elle coute 2000$ tx in. le trouble avec cette suspension c quil n'y a pas de référence en se qui attrait a la durabilité (rallye spec) . Ksport semble être le même produit que D2, et de se que je sais des D2, c'Est écrit que la suspension n'est pas faite pour des température en bas de -5oC, donc l'hiver le valving ne toffe pas. Mon Ami en avais sur son 240sx et sa na pas toffé l'hiver rigoureux du québec. :?


Pour les rallye-cross , une 40mm pourrais toffer, vu que des amortisseur STi toffe la run....

Publié : mer. juil. 19, 2006 11:23 am
par FREDO
une nouvelle suspenssion que je ne connaissais pas , elle semble etre ds les meme prix qu'une DMS 50mm Gravel spec ,

J'ai essayer de lire les specs , mais avec tout mais talents de traducteure sa pas donnée grand chose et Killer Métale est déborder :lol: .

Faque aider moi
http://www.rallispec.com/images_thumb/rssp_sub.jpg

http://www.rallispec.com/rssp_sub.pdf


Elle semble asser heavyduty , Je crois qu'il ya bcp plus d'ajustement que sur la DMS , sa peu etre bon , mais on peu se perdre facilement ds les ajustement :wink: ( Ancien proprio de SDS :lol: ) Il reste juste a savoir pour les reebuilts , si on capable de le faire nous meme ou il faut tjrs shippé sa chez le dealer apres chaque évenement