|_____2.71 - FRONT MOUNT
A front mount intercooler, or FMIC, has the best density charge and cooling capacity, however due to its length away from the turbo charger, will create more turbo lag (spooling time for the turbo) than a Top Mount. A FMIC is however required to achieve higher top-end boost as well as for the larger turbo chargers such as the IHI VF22. I would also recommend a FMIC for the IHI VF23, however it is not required. If you want more boost and power, yet lower end lag, go with the FMIC, if you want instant power, yet not as strong, please read the Top Mount Intercooler listed below.
|_____2.72 - TOP MOUNT
A top mount intercooler, or TMIC, has the least amount of turbo lag and is best used with smaller turbo chargers to create large amounts of low-end power. However, not as powerful as the FMIC at the top-end, it stands its ground being able to push upwards of 400 HP, while allowing full turbo spool in most turbo at or below 3000 RPM. I would recommend a TMIC with the IHI VF30 or VF34.
|_____2.81 - IHI VF22
This is a popular replacement turbo for WRX’s with heavy modifications, such as exhaust and front mount intercooler, kits, 4 to 1 headers, etc. (designed for greater blow) as this turbo will start to come on boost at 3300 rpm, however is capable of running up to 25 psi @7000 rpm for over 500HP.
|_____2.82 - IHI VF23
This is the other popular replacement turbo for WRX’s heavy modifications, such as exhaust and front mount intercooler, kits, 4 to 1 header, etc. yet can still be run with a TMIC and has considerably less turbo lag than the VF22 as this turbo will start to come on boost at 3000 rpm, and by 3200 rpm is capable of 20 psi @7000 rpm for over 450HP.
|_____2.83 - IHI VF30
The VF30 has a bigger compressor than the VF23 at 47mm. It incorporates a 9 blade compressor wheel. The core is a divided thrust bearing and has a P18 exhaust housing. This is the standard turbo on the New Age Sti and has better spool times than the VF23 as this turbo will start to come on boost at 2900, and by 3300 rpm is capable of 19 psi @7000 for around 400HP.
|_____2.84 - IHI VF34
The VF34 is similar to the VF30 but has improved spool up due to roller bearing design as this turbo will start to come on boost at 2700, and by 3000 rpm is capable of 18.5 psi @7000 for around 390HP.
Google translate:
| _____2.71 - FRONT MOUNT
Un refroidisseur (intercooler) avant, ou FMIC, a la meilleure capacité de refroidissement, mais en raison de sa longueur de piping il créera plus de turbo lag (temps pour le turbo spool) vs un TMIC. Un FMIC est cependant nécessaire pour atteindre plus de boost ainsi que pour les gros turbo tels que le IHI VF22. Je vous recommande aussi un FMIC pour l'IHI VF23, mais il n'est pas nécessaire. Si vous souhaitez plus de boost et de la puissance, mais avec du retard, aller s'y avec le FMIC, si vous voulez la puissance instantanée, mais pas aussi fort, s'il vous plaît lire le Top Mount Intercooler ci-dessous.
| _____2.72 - TOP MOUNT
Un intercooler sur le dessus, ou TMIC, a le moins de retard (Lag) de turbo et est utilisé au mieux avec de plus petits turbocompresseurs pour créer dune grandes quantités de puissance à bas régime. Cependant, pas aussi puissant que le FMIC au haut de gamme, il va quand meme etre capable de pousser plus de 400 HP, tout en permettant un spool de la part plupart turbo inférieure ou égale à 3000 RPM. Je recommande un TMIC avec le IHI VF30 ou VF34.
| _____2.81 - IHI VF22
Il s'agit d'un turbo de remplacement populaire pour WRX de avec des modifications lourdes, comme les gaz d'échappement et gros intercooler, kits, Headers, etc. (conçus pour plus de Blow), car ce turbo va commencer à pousser à 3300 tours par minute, cependant il est capable d'exécuter jusqu'à 25 psi @ 7000 tpm pendant plus de 500HP.
| _____2.82 - IHI VF23
C'est l'autre turbo de remplacement populaire pour de lourdes modifications de WRX, FMIC, Headers, TBE, etc mais peut encore être gérées avec un TMIC et a beaucoup moins de lag turbo que le VF22 que ce turbo commencent a pousser à 3000 rpm, vs 3200 rpm est capable de 20 psi @ 7000 tpm pendant plus de 450HP.
| _____2.83 - IHI VF30
Le VF30 a un plus grand compresseur que le VF23 à 47mm. Il incorpore une roue de compresseur 9 de la lame. Le noyau est un palier de butée divisé et a un carter d'échappement de P18. C'est le turbo de série sur le New Age Sti et a de meilleurs spool times que le VF23 que ce turbo va commencer à Pousser à 2900, et par 3300 rpm est capable de 19 psi @ 7000 environ 400ch.
| _____2.84 - IHI VF34
Le VF34 est similaire à la VF30 mais a spool amélioré en raison de la conception de roulement que ce turbo va commencer à pousser à 2700, et par 3000 rpm est capable de 18,5 psi @ 7000 environ 390HP.