Page 1 sur 1

Question pro des turbines

Publié : lun. juil. 08, 2013 8:18 pm
par melasse
Salut a tous

Ce que j'envisage ..
- FMIC
- reverse intake
- DW1000
- Wall bro 255
- TBE 3
- boost selenoid

le tous sur un v7

la question est , je desire bcp de top end .. entre le td05h-20g ou td06h-20g lequel serais le meilleurs pour moi ?
Et aussi , entre le 8cm et le 10cm , le 10cm en vaut t-il la peine avec ce que j'ai ou m'apportera pas grand chose ?
je cherche du bolt-on plus que possible , si vous voyez d'autres alternatives , dites-les moi :)
Merci

Blouch TD05H-20G
(44 lb/min, 325-440whp, Bolt-On)
Featuring the 44 lb/min compressor performance of the Mitsubishi 20G in a true TD06 compressor housing with custom wastegate actuator mounting, the WRX/STi TD05H-20G provides 440 HP potential in a custom performance bolt-on package. The TD06 20G compressor is paired with the Mitsubishi TD05H high flow turbine in 7cm2 nozzle area turbine housing to provide the fastest possible response characteristics.
Standard wastegate actuator is calibrated at 9 PSI and optional upgrade actuators are available in incremental pressures from 10 PSI to 19 PSI. To maintain proper boost control, the TD05H-20G utilizes a ported turbine housing that is included in the price of the turbo.
The WRX/STi TD05H-20G custom performance turbocharger is a direct bolt on upgrade shipped complete with coolant pipes and turbo oil drain tube installed and requires no modification to intake, exhaust, oil and coolant connections for installation.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3500-4000rpms. Fuel upgrades and proper engine management are highly recommended for all vehicles.


Blouch TD06H-20G
(44 lb/min, 325-440whp, Bolt-On)
The WRX/STi TD06H-20G enhances high boost pressure performance by substituting the larger TD06H high flow turbine for the TD05H turbine to reduce exhaust manifold/turbine housing backpressure while maintaining good throttle response. The 44 lb/min Mitsubishi 20G compressor wheel is installed in a true TD06 compressor housing and is paired with a 7 cm2 nozzle area turbine housing. Standard wastegate actuator is calibrated at 9 PSI and optional upgrade actuators are available in incremental pressures from 10 PSI to 19 PSI.
Our complete in-house machine shop performs all necessary machine shop operations to precise tolerances to maximize turbocharger efficiencies and provide our customers with the best possible product and customer service. To maintain proper boost control, the TD06H-20G requires a ported turbine housing that is included in the price of the turbo.
The WRX/STi TD06H-20G custom performance turbocharger is a direct bolt on upgrade shipped complete with coolant pipes and turbo oil drain tube installed and requires no modification to intake, exhaust, oil and coolant connections for installation.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3500-4000rpms. Fuel upgrades and proper engine management are highly recommended for all vehicles.

Re: Question pro des turbines

Publié : lun. juil. 08, 2013 9:56 pm
par Jardamuth
Le TD05 20G avec turbine 10cm ca serait pas si mal. Mais les deux turbos vont lagger pas mal, ça c'est certain.

Re: Question pro des turbines

Publié : mar. sept. 30, 2014 9:30 am
par bigpelo
Je ramène un vieux sujet mais je suis dans une situation semblable.

J'ai un EJ207 version 7 et j'aurais un deal sur un TD05h-20G 7cm2. Mettons que je mets des injecteurs ~800cc et un big TMIC (avec le TBE 3po et la fuel pump DW200 que j'ai déjà) serait-ce un bon setup?

je vise 330-340 whp pas trop de lag. Open ECU tune

Re: Question pro des turbines

Publié : mar. sept. 30, 2014 7:29 pm
par alakazoo22
j'ai un chum qui a un 2L v7 avec un GTX2867, c'est un 20G ball bearing et ca lag.. il ce passe pas grand chose en pas de 4500, c'est mort, asser qu'il trouve ca plate. Metons que c'est différent du vf..

Re: Question pro des turbines

Publié : mer. oct. 01, 2014 8:44 am
par bigpelo
alakazoo22 a écrit :j'ai un chum qui a un 2L v7 avec un GTX2867, c'est un 20G ball bearing et ca lag.. il ce passe pas grand chose en pas de 4500, c'est mort, asser qu'il trouve ca plate. Metons que c'est différent du vf..
J'imagine (j'espère) que de 4500@8000 rpm c'est un autre histoire. Je n'ai pas trouver le A/R du housing de la turbine de ce turbo, peut-être mieux adapté au 2.5L? Connais-tu les chiffres qu'il sort? Est-il FMIC?

Pensez-vous qu'un td05-18g 8cm serait un meilleur fit pour mon projet?

Y a-t-il d'autres membres ici qui ont un v7 avec un autre turbo que d'origine? J'aimerais avoir vous commentaires!

Re: Question pro des turbines

Publié : jeu. oct. 02, 2014 7:09 pm
par alakazoo22
345whp et 320 lbs sur un Dyno jet au 91 a 18 psi.

Tmic stock, 740cc, walbro, 3 ports Grimmspeed, intake box stock de mémoire et header UEL tomei avec turbo back catted. son gtx267 cest .82 ou 10cm pour les turbo blouch.

de 4500 a 8000..cest raisonnable. J'ai un 18G xtr et il me suit pas pentoute (350/350 sur un dyno mustang) meme lui trouve que ca tire pas bin bin. je vais lui demander mais je suis pas sur a 100% mais son peak torque est a 5000 rpm.

si ca te derange pas davoir du lag solide avant 4500-5000.. au moin 20G xtr ou 1.5 xtr