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Question Cobb

Publié : mer. nov. 30, 2011 12:38 pm
par ManiTouU
Salut les gars, j'ai une question, j'envisage la possibilite de mettre un COBB sur ma STI, je me demandais comment le Cobb interragi à travers les 3 modes : Intelligent, sport , sharp ?

Merci

Re: Question Cobb

Publié : mer. nov. 30, 2011 12:57 pm
par Bobmisere
http://www.cobbtuning.com/products/?id=5240" onclick="window.open(this.href);return false;
Cheak sur le site, tout y est!
Click sur see modification requirements

Performance Maps:
Stage1 ACN91 v301 Boost Select - Intended for 2008-2011 Subaru Impreza WRX STi vehicles with stock intake system, and a stock exhaust running Arizona, California or Nevada 91 octane petrol. Boost Targets: ~17.5psi (S#) or 14.5psi (S) peak boost pressure tapering down to ~13psi by the 7000 RPM redline, +/- 1.0psi.
Stage1 91 v301 Boost Select - Intended for 2008-2011 Subaru Impreza WRX STi vehicles with stock intake system, and a stock exhaust running 91 or 92 octane petrol. Boost Targets: ~17.5psi (S#) or 14.5psi (S) peak boost pressure tapering down to ~13psi by the 7000 RPM redline, +/- 1.0psi.
Stage1 93 v301 Boost Select - Intended for 2008-2011 Subaru Impreza WRX STi vehicles with stock intake system, and a stock exhaust running 93 or 94 octane petrol. Boost Targets: ~18psi (S#) or 15.5psi (S) peak boost pressure tapering down to ~13psi by the 7000 RPM redline, +/- 1.0psi.

Re: Question Cobb

Publié : mer. nov. 30, 2011 1:24 pm
par ManiTouU
merci.. quel map serait le plus appropriée pour notre gaz ici au quebec ? Je vais rester 100% stock pour le reste.

Re: Question Cobb

Publié : mer. nov. 30, 2011 1:30 pm
par boostall
Tu mets la map en fonction du gaz que tu mets.

La map Stg 1-91 octane ou la map stage 1-93 octane sur tu fais le plein chez petro avec du 94.

Pour passer au Stg 2 ca prend juste un downpipe.

Re: Question Cobb

Publié : mer. nov. 30, 2011 2:21 pm
par maxx189
Sa prend pas aussi une cat-back ?(Turbo-back dans la description de cobb)

Re: Question Cobb

Publié : mer. nov. 30, 2011 2:42 pm
par boostall
^^J'pense pas, a moin qu'ils aient changer quelque chose.

Re: Question Cobb

Publié : mer. nov. 30, 2011 3:18 pm
par silverf0x
C'est pas NECESSAIRE un cat back, mais c'est mieux :P

Re: Question Cobb

Publié : mer. nov. 30, 2011 3:40 pm
par Le Navigateur
Le "stage 2" ne requiert que le downpipe mais pour atteindre le plein potentiel, il doit être jumelé au cat-back...

Re: Question Cobb

Publié : mer. nov. 30, 2011 3:46 pm
par boostall
^^Bien sur!!! Hein J-P?

Re: Question Cobb

Publié : mar. déc. 13, 2011 7:19 pm
par ManiTouU
Une derniere question... Est-ce que ca va annuler ma garantie ?

Re: Question Cobb

Publié : mar. déc. 13, 2011 7:52 pm
par maxx189
oui



.....

si le dealer s'en rend compte..

Re: Question Cobb

Publié : mar. déc. 13, 2011 10:50 pm
par ManiTouU
mais est ce que l ordinateur le scan et l enregistre genre ? Est ce que sa se log a quelques parts que la pression du turbo a monté genre ?

Re: Question Cobb

Publié : mar. déc. 13, 2011 11:03 pm
par milius
Voici la réponse directement du site de Cobb
http://www.cobbtuning.com/info/?id=2539&rsku=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Q. Can a dealer detect that I have an AccessPORT installed?

A. Yes, this is possible unless you use the [Revert to Stock] menu option to load a purely stock program on the ECU. While the vehicle can be serviced by the dealership in the same way as a stock vehicle, and all the Dealer scan tools function 100% the same, the data on the ECU has a marker known as a "checksum". Whenever any data on the ECU is changed, this checksum value must be changed in order for the ECU to operate. If a dealership compares this checksum value against another stock car, the values will be different. If you use the [Revert to Stock] menu option to uninstall the AccessPORT from your vehicle, the checksum on the ECU is now a valid stock checksum. No markers are left by the AccessPORT when using the [Revert to Stock] menu option.

Re: Question Cobb

Publié : jeu. déc. 15, 2011 1:26 pm
par ManiTouU
good merci les gars... en lisant ton lien j'ai vu ceci :

Q. Will my AccessPORT work on multiple vehicles?

A. Yes and No. When you first initialize the AccessPORT for use on your vehicle, it will marry itself to that ECU. From that point on, it will only work on that vehicle's ECU. If you wish to use it on another compatible vehicle, you much first uninstall the AccessPORT from the original vehicle. When you purchase the AccessPORT, you are purchasing one (1) AccessECU reflash license. Thus, that license can only be used on one vehicle at a time.

Est-ce possible d'utliser un Accesport Used ? Messemble j'en vois plein partout a vendre used. Il faut acheter une liscence addditionnele ?

Merci

Re: Question Cobb

Publié : jeu. déc. 15, 2011 1:40 pm
par milius
ManiTouU a écrit :good merci les gars... en lisant ton lien j'ai vu ceci :

Q. Will my AccessPORT work on multiple vehicles?

A. Yes and No. When you first initialize the AccessPORT for use on your vehicle, it will marry itself to that ECU. From that point on, it will only work on that vehicle's ECU. If you wish to use it on another compatible vehicle, you much first uninstall the AccessPORT from the original vehicle. When you purchase the AccessPORT, you are purchasing one (1) AccessECU reflash license. Thus, that license can only be used on one vehicle at a time.

Est-ce possible d'utliser un Accesport Used ? Messemble j'en vois plein partout a vendre used. Il faut acheter une liscence addditionnele ?

Merci
La personne doit te vendre l'accessport démarrié de son auto et tu vas pouvoir l'utiliser dans la tienne. Si il ne l'a pas démarrié, il te vend une "brique" sans la licence et tu ne pourras pas l'utiliser.