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Publié : jeu. déc. 17, 2009 11:22 pm
par chinookcpt
Dans mon cas, j'ai trouvé le coilpack 208$ chez carquest à laval, mais je l'ai essayé et ça a rien changé..... têter le gars pour me faire rembourser a été plus tough, mais ça a marché..... :P

Si c'est pas l'ECU, je comprends pu qu'est-ce qui peut rester à checker....
Mon knock est neuf, le connecteur était bien clean, j'ai cleané le spot de contact entre le moteur et le ring du knock avant de le réinstaller.... pis j'ai pu de CEL depuis ce temps-là, je considère donc ça comme réglé....

En passant, ta chum qui a rentré son hyundai chez le concessionnaire, c'est cool pour elle que les gars ont fait le bon move, mais dans mon cas, 2h chez Subaru Laval sur la 440 et tout ce que le chef mécano a trouvé à me suggérer, c'est de me faire faire un "traitement terraclean" pour cleaner les cylindres, les injecteurs, les lignes de gas, l'exhaust pis les cat... mais ça a rien changé, sauf enlever 75$ de mon compte.... Un peu déçu que même des supposés pros de chez subaru en aille aucune idée.... va falloir qu'on soit meilleurs qu'eux-autres pis qu'on règle ça entre nous...!

Dans mon cas, je viens de finir mon dernier exam de la session, donc je vais essayer de me mettre là-dessus dans le temps des fêtes.... keep in touch boys...!

Publié : ven. déc. 18, 2009 9:54 am
par Louch
Salut! J'ai un 2.2 aussi (98) et j'ai eu mon lot de problème aussi. As-tu essayer de nettoyer le IAC? Sinon, as-tu une perte d'exhaust ? Mon 2.2L est particulièrement sensible au pertes d'exhaust et la réponse du moteur devenait aléatoirement mauvaise.

Publié : ven. déc. 18, 2009 2:54 pm
par Fausse Couche
Ont continue!

Aujourd'hui CEL
P0235 Knock sensor bank 1

J'ai effacer le cel puis le char c'est mis à bien rouler. (J'ai pas tester longtemps par contre)

Je suis encore plus mélangé!

Donc est-ce possible que
1) sensor knock défectueux (donnait des signaux erronés sans causer de CEL, ce qui causait le retard de timing, puis qu'un jours ait une vraie défaillance et me cause un CEL)
2)L'ECU qui déconne
3)Mon coil peut-être défectueux qui cause de mauvais allumages qui inquiète le knock sensor, qui communique l'info à l'ECU qui cause le CEL aujourd'ui. L'arbre est dans ses feuilles marilon marilé....

Je sais que chinookcpt à déjà changé son knock sensor sans succès.
Lui reste que l'ecu.
Moi me reste la tentative du coil.

À la prochaine!

Publié : sam. déc. 19, 2009 10:12 am
par chinookcpt
Voilà qui me rappelle un agréable souvenir!

Au début quand mon char a commencé a déconné avec cette merde d'hésitation, c'était très intermittent, genre ça arrivait à l'occasion seulement, et ça commencait à arriver de plus en plus souvent. Un jour, paff, exactement le meme CEL que toi, P0235. J'efface le code pour voir si ça allait repopper touit de suite et pour quelques jours, tout roulait A1 et le CEL ne revenait pas.... Je me disais que c'était correct jusqu'au jour fatidique où le CEL est revenu à plusieurs reprises, accompagné parfois du problème d'hésitation... parfois seul... J'ai finalement opté pour le remplacement du knock qu'un chum de l'école des métiers de l'équipement motorisé avait pu me "trouver" pas cher pas cher.... Ça a réglé le CEL, mais l'hésitation continuait de façon intermittente....

Il y a de ça bahhhh presqu' un an? mettons 7-8 mois et maintenant l'hésitation est là 95% du temps... genre 5% du temps quand le moteur tourne sur la grand route depuis un bout, je fais une pause pipi et quand je repart, si je drop la clutch il me donne tout ce que je veux, mais bon c'est rendu juste un teaser une fois de temps en temps.... ahhh je m'ennuie du temps ou on avait du fun Suby et moi.... enfin fin du sentimentalisme, voilà mon histoire..

Vous m'excuserez la note un peu trop fable de La Fontaine, ça m'a pris tout d'un coup...

BTW, ce cher legacy m'a pris de cours hier avec un fameux "starter jammé et bearing d'alternateur fini" à -18 degrés... fait chier, une chance que je connais un gars qui a pu m'avoir un starter rebuilt et alternateur rebuilt pour 200$ pas de taxes... je pose ça demain et je me prend encore à fabuler des histoires qui ferait de mon alternateur fautif une cause du problème d'hésitation mais bon, c'est completement pas probable donc je vais arrêter de fabuler....

bonne fin de semaine à vous messieurs!

Publié : mer. déc. 23, 2009 3:29 pm
par chinookcpt
J'ai eu a changer mon alternateur dimanche soir, et donc à déplugger la batterie durant un laps de temps suffisament long pour que l'ECU reset, résultat: plus d'hésitation pour les premiers kilomètres.

le problème revient cependant progressivement à mesure que je l'utilise, ce qui confirme possiblement que l'ECU est la source du problème puisqu'il "ré-apprend" ses mauvaises habitudes même après un reset.

Qu'en pensez-vous?

Publié : jeu. févr. 25, 2010 1:05 pm
par Fausse Couche
Bon , la réponse est tardive, mais bon.

J'avais le CEL pour le knock sensor (mort). Pendant ce temps (le char roulait bien, n'hésitait plus car devait rouler en safe mode)

Changer le knock sensor = plus de CEL mais problème d'hésitation qui est revenu.

L'ECU doit empêcher l'allumage sur certaine plage de RPM car il détecte du knock ou bien analyse mal les informations transmisent par le knock sensor.


Au-lieu de travailler sur qu'elle pièce serait défectueuse, prenons l'idée que les calculs de l'ordi sont bon. Qu'est-ce qui pourrait causer du knock dans un 2.2l stock 1999 manuel?

Publié : sam. févr. 27, 2010 4:41 am
par chinookcpt
Comme je l'ai testé en changeant d'alternateur, l'hésitation se calme pendant un court laps de temps une fois l'ECU reseté, ce qui me porte donc à croire qu'un problème de pièce ou ou autre qui pourrait causer du knock est peu probable, mais mes connaissances en la matière sont limitées donc je peux facilement être dans le champ...

Cependant, certaines conditions climatiques aggravent l'hésitation, telles que l'humidité et le froid, et aussi le temps de roulement du moteur. Par exemple, si je fais 15-20 minutes de grand route, en revenant en ville c'est BCP moins pire, mais toujours présent.

Être capable de trouver quelqu'un avec le même 2.2 monté sur le même char nous permettrait d'essayer un swap d'ECU pour vailder la possibilité... est-ce possible? Je cherche pour ça depuis quelques mois sans nouvelle. Sinon quelqu'un qui en tient comme revendeur et qui est prêt à nous faire essayer sous promesse d'achat si ça fonctionne... je suis ouvert aux propositions!

Keep in touch si vous essayez d'autres trucs![/u]

Publié : sam. mars 27, 2010 3:02 pm
par Fausse Couche
Problème finalement régler pour moi.

J'ai changé le coil pack et j'ai immédiatement resetté l'ecu (en effaçant le check engine light que j'avais)

3 pleins d'essences depuis et aucune hésitation.

Mon verdict, coil faible, créait des missfire ou knock, l'ecu compensait en n'allumant pas correctement le mélange air/essence sur certaine plages fautives d'RPM pour éviter le knock.

Si l'on change le coil sans resetté l'ecu, l'ecu vas garder encore en mémoire les nombreux miss-fire/knock sur les plages fautives et continuer de ''bucker''.

En resettant l'ecu, l'ordinateur se remet en : Learning mode et si l'allumage était le problème et qu'elle est maintenant fonctionnelle, le char redevient comme neuf.

Le fait de débrancher la batterie ou enlever un fusible pendant 30 min ne reset pas toujours l'ECU. Parfois on est mieux de créer un Check engine pour être certain de tout resetter avec un scanner.

Voilà! problème régler (mais malheureusement après l'hiver :cry: )

Publié : mar. mars 30, 2010 10:50 pm
par Fausse Couche
Désolé , fausse joie.....problème revenu!! :evil: :cry: :( :idea: :?: :!: :x

Publié : mer. mars 31, 2010 12:02 am
par Fortin
j'ai eu le même problème sur un '98 mais c'étais juste le knock sensor et les bougies...... (j'ai vu que tu avais déjà changé ça) ce problème m'embête

Publié : lun. août 23, 2010 10:42 pm
par Syd
Fausse couche,

Ca fait un bout, mais as-tu trouvé la cause de ton problème d'hésitation ?

J'ai la même chose que toi et j'ai aussi un P0440. L'as tu encore ?

Je vais tenter d'accéder à mon filler neck de tank à gaz demain. C'est souvent là qu'un leak se fait et cause une perte de pression.

Voici une lecture technique très intéressante sur ce code.
Understanding P0440

In order to understand Code P0440, Evaporative Emissions Control System Malfunction (EVAP), we must first understand that it is a performance code rather than an electrical circuit code. What this means is that to pro- duce this code, the computer is not looking for any improper resistances, electrical opens, shorts, or sensor out of range situations. Rather, it uses infor- mation from various sensors to draw conclusions about the proper or improper physical operation of the Evaporative Fuel Emission System. Any electrical failures have different failure codes associated with them.
The job of the Evaporative Fuel Emis- sions System is to prevent evaporating fuel vapors from entering the atmos- phere and contributing to air pollution. In order to keep this from happening, the entire fuel system needs to be able to be sealed from any access to the out- side air. Vapors in the system are trapped in a charcoal canister, and those vapors are later purged into the intake manifold to be burned dur- ing the next driving cycle.
Only vehicles with the Enhanced Evaporative Emissions system can produce Code P0400. To identify which vehicles have the enhanced system and which do not, look for the location of the charcoal canister. If it is small and under the hood, the vehicle does not have the enhanced system. If the canister is not under the hood but is large and under the right rear of the vehicle, the vehicle has the enhanced system.
In the enhanced system, evapo- rative vapors leave the fuel tank and pass through lines to an elec- trically controlled pressure con- trol valve and a mechanical rollover valve (both by the pas- senger’s side front of the fuel tank) heading to the canister. The canister has an electrically con- trolled vent valve (next to the can-
ister) and a line that goes to the front of the vehicle, where it is attached to the electrically con- trolled purge control valve (pas- senger’s side of the engine com- partment). Within the fuel tank, there are fuel level sensors (the same ones that are used for the dash gauge) and a fuel temperature sensor (attached to the passenger’s side fuel sender). Tapped into the fuel filler neck air bypass pipe is a fuel tank pressure sensor (inside the trunk of a sedan or the luggage area of a wagon).
To test the integrity of the sys- tem, the system shuts off all access of the tank to the outside atmosphere. When the engine is running, gasoline is being deliv- ered to the injectors and the excess unused fuel is returned to the tank. Since the injector rails are hot due to their proximity to the engine, the fuel returning to
the tank is warmer than the fuel in the tank. This returning warm fuel mixes with the tank fuel and gradually warms it up. As the fuel in the tank warms, its rate of evaporation increases. Because the tank and system are sealed, the pressure in the fuel tank increases.
The control unit looks for this pressure rise to determine if the system is sealed. If the desired pressure is achieved, the comput- er will continue on to the next part of the test. In this part, the control unit will close the canis- ter vent valve, open the tank pres- sure control valve, and open the canister purge valve. This should draw a low pressure on the tank.
The computer monitors the fuel tank pressure sensor to determine whether the low pressure is achieved. If it is, it then proceeds
to the next part of the test. In this part, it repeats the first part of the test to watch the pressure rise in the tank.
After the pressure rises, the control unit does some math comparing the initial high pressure and the difference between the low pressure and the final high pressure. If the values fall within a specified range, the test passes. If the values are outside the specified range, the test fails. After two consecutive fail- ures, the Check Engine Light is illumi- nated.
The testing of this system is only conducted once per drive cycle and only under very specific conditions:
• The fuel tank must contain less than 9.6 gallons of fuel.
• The fuel temperature must be less than 113°F.
• Engine speed must be over 1500 RPM.
• Vehicle speed over 28 MPH.
• Throttle position must be mid-range.
• Intake manifold vacuum must be equivalent to cruising vacuum.
• 455 seconds must have elapsed since engine start.

The vast majority of P0400 codes occur due to gas caps that have been left loose or the gas cap retaining tether has become caught under the cap dur- ing tightening. With the cap loose, no pressure rises or falls in the tank, so the test fails. If a loose cap can be positive- ly eliminated as the cause of the code, follow the diagnostics in the service manual. If the diagnostics don’t lead to a definitive failure, there are a few other steps that can be taken.
The Select Monitor has a screen that displays fuel tank pressure. After starting the vehicle, you should see a gradual pressure rise in the tank due to the warming of the fuel. If you open the cap, the pressure should drop immediately.
If you don’t see a pressure rise, there must be a vapor leak to the outside. Closely inspect all lines and hoses. Physically check the operation of the pressure control valve solenoid, the purge control valve solenoid and the canister vent valve. The service manual instructs you to listen to these valves to click, but that does not necessarily mean they are closing completely.
Disconnect the hoses from each
valve, apply a hand vacuum pump to the valve and cycle the valve with the Select Monitor in the compulsory valve operation mode while confirming that the valve actually opens, fully closes and fully seals.
Note: The tank pressure control valve and the canister purge control valve should open when energized,. but the canister vent valve is a normally open valve so it should close when energized.
If the valves work properly, try pres- surizing the fuel tank (engine off) and evaporative system with air to check for leaks. Do not exceed 3 psi when pressurizing the tank or major fuel tank damage can occur. You can pressurize the system through the fuel return line or with a modified gas cap with hose attached. Close or block off the canister vent solenoid to seal the system.
Another situation can exist if you do see a pressure rise on the Select Moni- tor while conducting the first part of the tests when running the engine. In this case, you may have a situation where the pressure won’t go high enough (due to a very small leak or a poorly seating valve) or the pressure won’t go low enough (due to insuffi- cient purging vacuum). A vacuum of - 1.338 kpa in the tank is required to sat- isfy the test. A functional valve test and a check of the supply of purging vacu- um would be required.
Remember, because a precise set of parameters must be met before the test is conducted and two trips are required to turn on the Check Engine Light, a considerable number of days can pass after a gas cap is left loose before a Check Engine Light may come on. This may convince a customer that the light could not possibly be due to their leav- ing the cap loose. Nevertheless, it may well be, and most likely is, the cause.

Enhanced Evaporative Emissions Test

When the car is first started and you begin to drive, the Pressure Control Solenoid comes on a few seconds later. The computer is looking for some pres-
sure change in the fuel tank to indicate that the system has been sealed and can be purged.
If the computer sees a change in the pressure, after about 40 sec- onds the Pressure Control Sole- noid will turn off, and the vehicle will have passed the first part of the test for the Enhanced Evapo- rative Emission System.
If the computer doesn't see any pressure change, the Pressure Con- trol Solenoid will remain on for the remainder of the drive cycle.
If the first part of the test pass- es, the computer will wait until you are driving in a cruising con- dition to perform the next three steps of the test. If the vehicle is cruising over 45 mph but under 80mph and has less than a half of a tank of fuel, the next part of the test will begin.
This second part of the test is the only time when you will ever
see the Pressure Control Solenoid and the Vent Solenoid come on at the same time. When the Pressure Control Solenoid comes on, the computer is looking for a pressure change in the tank. If it sees one, part two of the test has passed.
The Vent Solenoid then comes on to shut off the vent to the out- side air. Since the Canister Purge Valve is also open at this time, the entire evaporative system is drawn down to a low pressure: If the pressure in the tank can be lowered to below -1.338kpa, part three of the test has passed and the Vent Solenoid shuts off, open- ing the vent to the outside air.
The low pressure in the tank should begin to recover toward atmospheric pressure. If the pres- sure rise in the tank is sufficient to satisfy the fault code formula, part four of the test has passed, the Pres- sure Control Solenoid shuts off and the vehicle is judged to be okay.


More P0440 Information

With the introduction of the New Select Monitor (NSM), late model 1997 and newer vehicles with Enhanced Evaporative Sys- tems can be diagnosed more easi- ly for DTC P0440. The NSM can be set up to monitor the Pressure Control Solenoid with one LED and the Vent Solenoid with another LED while simultaneous- ly reading the fuel tank pressure. With this setup, there is no neces- sity for the rapid button juggling that was necessary with the old Select Monitor to catch the chang- ing pressures in the tank during the diagnostic phases of P0440. After the system does its tests, save the data. You can then graph the information on the screen.
LED 6 (on the old Select Moni- tor) corresponds to the Vent
Solenoid (on the new Select Monitor), and LED 8 (on the old Select Monitor) corresponds to the PCV (Pressure Control Valve) solenoid (on the new Select Monitor).

Publié : mar. août 24, 2010 9:49 am
par Fausse Couche
Wow, belle lecture merci.

Mais non, mon problème n'à jamais été résolu. Quand mon char ''buck'' trop je resset mes cel codes.

J'ai encore le cell 0440 mon filler neck est dû.

Je ne met jamais plus de 40 litres dans mon réservoir pour éviter que ca déborde.

Publié : mar. août 24, 2010 10:59 am
par Syd
Je viens de passer un bout de temps sous l'auto. Mon filler neck est beau. Beaucoup de terre entre le filler neck et le morceau de plastique par contre.

Mon Vent Control Solenoid Valve est brisé par contre. Il s'est défait en deux aussitôt que j'ai tâté dans ce coin là. Également, un petit coude de hose métallique est percé tout près du VCSV.

J'ai un autre legacy (un '98) pour les pièces mais pour faire du mal le système n'est pas pareil à mon '97.

Syd

Publié : sam. sept. 18, 2010 1:47 pm
par Fausse Couche
Pour continuer dans le topic

J'ai décidé de continuer la recherche du problème, étant donné que j'ai décidé de le garder un autre hiver ( impreza 99 wagon manuel)

Donc j'en suis a 2 questions

1) Filler neck fini donc mauvaise pressurisation de la tank a gaz..... es-ce que ca peut causer des problèmes de calculs de l'ecu et d'allumage ou ce n'est tout simplement pas bon pour l'environnement (vapeur de gaz dans l'atmosphère) .

2) Rouler avec un o2 sensor defectueux ( le 2e , celui passé le catalyseur).... sert-il seulement à dire que le catalyseur est défectueux ou bien gère t-il le mélange air essence aussi ?

Ma troisième alternative vas être de changer mon ecu.
Merci

Publié : lun. nov. 22, 2010 4:12 pm
par Syd
Fausse couche,

Je peux te dire qu'après avoir changé mon 02 sensor avant et arrière, je n'ai plus eu d'hésitation en tout cas.

Syd