steph z-24 a écrit :bon voici mon grain de sel!
j'utilise aussi la castrol depuis un bout car elle est disponible facilement et a peut de cout. Meme certain concessionaire subaru on ca en stock!
le seul trouble que j'ai eu avec cette huile n'est pas relier a l'huile mais bien au drop clutch car j'ai stripper des gear, pas d'usure de gear ou bearing, pas de trouble de synchro sur mon wrx.
sur mon obs j'ai fait 100 000km avec cette huile sans probleme avant de me lancer dans la synthetique et avoir des problemes.
et la transmission avait fait un autre 100 000km avant ca sur une huile inconnue qui etait probablement celle du dealer donc castrol ou esso minerale.
Clair, net et précis. Merci Steph.
Autre petite question, t'utilise la 75W-90 ou la 80W-90.
Ils ont juste la 80W-90 chez Wal-Marde à 10.87$ le 4 litres.
Hypoy C 75W-90: exceeds API Service GL-5 lubricant for extreme pressure conditions and provides superior low temperature performance for smoother gear shifting and differential operation in colder climates. Maintains a thick oil film even under high temperatures and is recommended for service fill of limited slip differentials calling for an API Service GL-5, SAE 75W-90 gear oil.
Hypoy C 80W-90: exceeds API MT-1 lubricant for
non-synchronized manual transmissions used in buses and heavy duty trucks as well as API Service GL 5 lubricant for extreme pressure conditions. Recommended for service fill of all limited slip differentials in passenger cars and light trucks calling for SAE 80W-90 and API Service GL-5 specifications. Recommended for applications calling for Ford ESP-M2C154-A and GM 9985290 and is Mack GO-H approved.