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Publié : ven. août 06, 2004 8:09 am
par Drew
À un mec qui posait le même genre de question, il y avait cette réponse intéressante sur le NASIOC... ça vaut ce que ça vaut, mais bon...
The WRX on its OEM RE-92 tires usually gets skidpad ratings around .85, give or take a few hundredths.

The first handling change I made to my wagon was a set of Falken Azenis Sport RT-215 tires in 205/55-16 (the stock size) on the stock rims. Using a G-Tech Comp meter, I was able to light up the cornering lights completely solid, with the upper limit .96G. This means cornering force was .96G or higher. They blink faster and faster as you approach the limit, and they were lit up solid for ~1 second as I applied power at the apex of a ~48 mph hairpin. The yellow sign showed a 90 degree arrow symbol and said 20 mph.

Later, a set of 17" Toyo T1-S tires tested the same way showed solid at .93G, but the lights never stopped blinking when set to .94. Still, .93G is a lot of grip from a stock vehicle. So to answer your question with one word: Yes.
Selon moi, son G-Tech lit trop haut partout, mais ça donne une idée.

Drew

Publié : mer. août 11, 2004 8:43 pm
par shaggy
il ne sont pas classer dans les pneu pour nos hiver canayiens :twisted:

http://www.tc.gc.ca/roadsafety/topics/w" onclick="window.open(this.href);return false; ... irlise.htm

Publié : mer. août 11, 2004 11:15 pm
par gizmo666
shaggy a écrit :il ne sont pas classer dans les pneu pour nos hiver canayiens :twisted:

http://www.tc.gc.ca/roadsafety/topics/w" onclick="window.open(this.href);return false; ... irlise.htm
....... :?: on parles de pneus d'etes ici la...

Publié : sam. août 21, 2004 1:33 pm
par JFL
wipe a écrit :sais pas pour les proxess 4 mais j'ai des TPT depuis l'an dernier et ils font la job. Faut dire que je ne fais pas de track non plus mais j'en suis satisfait autant dans la pluie que sur le sec.
Combien ça peut valoir des TPT?? Mes sacréfices de RE 92 en sont à leur dernier été (enfin) après 34000 km environ.