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Publié : sam. avr. 10, 2010 1:58 pm
par clement
il09sti a écrit :VERY NICE! I was thinking of doing the same thing. How much did it cost you? Whats the baffles Cosworth?
description:

Oil control can be a problem with high performance and high revving Subaru engines. High crankcase pressure along with the horizontal engine platform restricts rapid oil return from the cylinder heads to the oil pan. Pressure builds in the heads and crankcase causing massive blow by and power loss. The Cosworth Subaru Oil Pan Baffle has been engineered with diverters to control oil returning from the cylinder heads to the pan directing it away from the crankshaft. Additionally, one-way valves prevent oil from reentering the upper crankcase chamber thereby limiting blow by and preventing oil starvation during hard driving. Manufactured from stainless steel and installs easily between the block and oil pan on both EJ20/EJ25 series engines. Use with Cosworth High Volume Oil Pan for maximum oil control.

Publié : lun. avr. 12, 2010 2:57 am
par il09sti
clement a écrit :
il09sti a écrit :VERY NICE! I was thinking of doing the same thing. How much did it cost you? Whats the baffles Cosworth?
description:

Oil control can be a problem with high performance and high revving Subaru engines. High crankcase pressure along with the horizontal engine platform restricts rapid oil return from the cylinder heads to the oil pan. Pressure builds in the heads and crankcase causing massive blow by and power loss. The Cosworth Subaru Oil Pan Baffle has been engineered with diverters to control oil returning from the cylinder heads to the pan directing it away from the crankshaft. Additionally, one-way valves prevent oil from reentering the upper crankcase chamber thereby limiting blow by and preventing oil starvation during hard driving. Manufactured from stainless steel and installs easily between the block and oil pan on both EJ20/EJ25 series engines. Use with Cosworth High Volume Oil Pan for maximum oil control.
WOW please PM me what you did and how much it cost you. Sounds interesting and id like to get it done too. Thanks bro

.

Publié : lun. avr. 12, 2010 8:27 am
par steph z-24
nice:

ptit commentaire:

1-les hose du oil cooler ont l'ait proche en maudit du headers, ajoute de l'isolation thermique style fire sleeve dessus.

Publié : lun. avr. 12, 2010 8:49 am
par clement
La photo ne fait pas justice. En plus j'ai pris la photo pendant l'installation, il restait du travail a faire.

Le header a été wrappé anyway, parce que les brake ducts passaient bcp plus proche!!!

Publié : mar. avr. 13, 2010 10:30 am
par 04_STi
Does the oil make oil changes more difficult?
The lines come from a sandwich betwen the filter and engine block?

Publié : mar. avr. 13, 2010 11:33 am
par pilman
On repassera pour la qualité des photos :oops:

Bart a de la compétition :lol:

Publié : mar. avr. 13, 2010 12:53 pm
par clement
pilman a écrit :On repassera pour la qualité des photos :oops:

Bart a de la compétition :lol:
le Iphone n'a jamais été réputé pour la très grande qualité de photos!!! :D



And who the heck is Bart?

Publié : jeu. avr. 22, 2010 9:15 am
par Turf Man
Quelques questions concernant ton TWM SS Shifter, alors que je songe sérieusement à remplacer mon SS Cobb dont je suis finalement peu satisfait:


-C'est Lachute qui t'a installé ça?
-Est-ce que l'installation fut «plug and play», ou il a fallu travailler/couper/forcer pour fitter ça?
-Tu évalue avoir raccourci la course de combien de %? Exemple, le SS Shifter de Subaru raccourcirait la course de seulement 15%.
-Est-ce que tu considères avoir perdu de la précision? Avec le Cobb, je dois faire très attention avec la 3e vitesse. Le levier aboutit facilement entre la 1 et 3 ou entre 3 et 5...
-Est-ce qu'il est aussi silencieux que OEM? Par exemple, le bouton de reculon sur mon Cobb fait une petite vibration, un sillage, surtout en 4e...

Merci pour les réponses.

Publié : jeu. avr. 22, 2010 12:53 pm
par clement
Mon SS est le prototype de TWM. Je n'ai pas eu a l'installer. C'est TWM qui se sont charger de ça.

Ça a pas trop l'air compliqué a installer. Peut être 1 heure a installer.

Pour voir la différence de course, va voir sur leur site.

J'ai aucun problème avec. Les vitesses rentrent numéro 1 et rien ne vibre.



Très personnelement, je n'aurais pas payé pour ça. J'aurais mis le $$$ ailleurs! Mais ca fait la Job!

Publié : mer. mai 19, 2010 9:08 pm
par clement
My newly pimped out helmet :D

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Publié : mer. mai 19, 2010 9:43 pm
par Jean-Luc
Beau petit casque!! :twisted:

Publié : jeu. mai 20, 2010 8:54 am
par clement
Sur ma tronche!


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Publié : jeu. mai 20, 2010 9:01 am
par MTB2.5
so sick 8)

Publié : jeu. mai 20, 2010 9:18 am
par MRX04
Crazy i like that 8)

Publié : jeu. mai 20, 2010 9:54 am
par 04_STi
aside the Insane Clown Posey helmet i saw a few years back, this is by far the coolest helmet ive ever seen... hahaha matches the white car too... sweet deal...